Az idők során az ember az építészetet a fizikai hézagok, szakadékok áthidalásához is használta, hogy mintegy folyosóként biztosítsa az egyszerű átkelést. Ezeknek a hidaknak a többsége látnivaló lett és közben alapvető része az infrastruktúrának az egész világon. Közülük néhány városok jelképévé vált, köszönhetően jelentőségüknek és az építésükkel véghezvitt mérnöki teljesítményeknek. Az alábbi listán a világ leghíresebb hídjai szerepelnek.
A Nagy Belt-híd tulajdonképpen két híd – egy keleti és egy nyugati, melyeket a kis Sprogo-sziget választ el. A Keleti-híd 1624 m hosszú függőhíd, mely keresztezi a Storebaelt legmélyebb részét Zealand- és Sprogo-sziget között. Ez a világ harmadik legnagyobb fesztávolsága. 254 m-rel a tengerszint felett a Keleti-híd két pilonja Dánia legmagasabb pontja. A Nyugati-híd 6.611 m hosszú közúti és vasúti híd Sprogo és Funen között.
A Kápolna-híd egy 204 m hosszú híd a Reuss-folyó felett, Luzern városában, Svájcban. Ez Európa legrégebbi fedett fahídja és egyike Svájc legfőbb látnivalóinak. A fedett híd építése 1333-ban kezdődött és azért tervezték, hogy segítse Luzern védelmét a támadásokkal szemben. A híd belsejében számos 17. századi festmény látható, melyek Luzern történelmének fontos eseményeit ábrázolják. A híd és a festmények nagy része áldozatul esett az 1993-as tűznek, de hamar megtörtént az újjáépítés.
A Kína Dong régiójában található Chengyang-híd (másnéven a Szél és Eső hídja) 1916-ban épült és a leghíresebb a szél és eső hidak között. A híd a Linxi-folyó felett ível át és még mindig sűrűn használják. Fából és kőből épült, szegek és csavarok használata nélkül és ez a legnagyobb szél és eső híd. 64,4 m hosszú, 3,4 m széles és 10,6 m magas.
Az 1883-ban elkészült Brooklyn-híd a Keleti-folyó felett Manhattant és Brooklynt köti össze. Amikor megnyitották, hosszú időn keresztül ez volt a leghosszabb függőhíd a világon, híressé vált és New York város ikonikus jelképe lett. A hídon egy széles gyalogutat alakítottak ki a gyalogosok és kerékpárosok számára. Ennek a sétánynak különösen fontos a szerepe, amikor egyes nehézségek miatt máshogyan nem lehet átkelni az Keleti-folyón, ez előfordul áramkimaradások esetén, de a leghíresebb alkalom a 2001. szeptember 11-i támadás volt.
Spanyolországban, a Tagus-folyó felett található az Alcántara-híd, mely az ókori római hídépítészet egyik remekműve. A híd 104-106 között épült Traianus császár 98-as parancsára, akinek tiszteletére a híd közepén egy diadalívet, egyik végén pedig egy kápolnát emeltek. Az Alcántara-híd több kárt szenvedett a háborúk, mint az időjárás viszontagságai miatt. A mórok rombolták le a legkisebb ívét, míg a másik ívet a túloldalon a spanyolok, akik a portugálokat akarták megállítani.
A Sydney Kikötőhíd egyike Ausztrália legismertebb és legtöbbet fotózott látnivalóinak. Ez a világ legnagyobb (de nem a leghosszabb) íves acélhídja, mely tetejével együtt 134 m magasan áll a Sydney kikötő felett. Nyolc éven át építették és 1932 márciusában nyitották meg. Mivel az acél tágul és szűkül a meleg és hideg idő hatására, a híd nem teljesen mozdulatlan és akár 18 cm-t is emelkedhet vagy éppen süllyedhet.
Stari Most (Az Öreg Híd) egy híres híd a Neretva-folyó felett, Mostar városában, Bosznia-Hercegovinában. Az oszmán törökök építették a1566-ban és 427 éven keresztül állt, míg 1993-ban a boszniai háború alatt lerombolták. Ezután elkezdték az újjáépítését és 2004-ben át is adták. Hagyomány, hogy a helyi fiatal férfiak beleugranak a hídról a Neretvába. Mivel a folyó nagyon hideg, elég kockázatos az ugrás és csak a legjobban képzett és legedzettebb búvárok próbálkozhatnak meg vele.
Si-o-se Pol (A 33 lyukú híd) egy híres híd Iránban, Isfahan városában. A szafavid hídépítészet egyik leghíresebb példája. 1602-ben I. Shah Abbas megbízásából épült téglákból és kövekből. 295 m hosszú és 13,75 m széles. Állítólag a hídnak eredetileg 41 boltíve volt, de ezeknek a száma fokozatosan csökkent 33-ra.
Az Akashi-Kaikyo-híd vagy másnéven a Gyöngy-híd, 1991 m-rel a leghosszabb függőhíd a világon. A híd Japánban az Akashi-szoros felett ível át és a szárazföldön Kóbe kikötőt köti össze az Awayi-szigeten található Iwaya-val. A híd építése közel 12 éven át tartott és 1998-ban adták át a forgalomnak. Központi fesztávolsága eredetileg 1990 m volt, de a Kóbe földrengés 1995. január 17-én elmozdította a két tornyot, ezért meg kellett toldani toldani 1 m-rel.
A Rialto-híd Velencében a Grand Canal felett átívelő négy híd egyike. A csatorna legrégebbi hídja. A ma látható egyívű kőhidat Antonio da Ponte tervezte és építését 1591-ben fejezték be. Egy korábbi fahíd helyén áll, mely már 1524-ben összeomlott. A híd konstrukcióját annyira vakmerőnek vélték, hogy sok építész már előre megjósolta összedőlését. A híd azonban nem igazolta a kritikusok álláspontját és Velence egyik építészeti jelképe lett.
A Károly-híd egy híres gótikus kőhíd, mely a Moldva-folyó felett ível át Prágában, Csehországban. Építését 1357-ben kezdték IV. Károly király uralkodása idején és a 15. század elején fejezték be. Mivel ez az egyetlen híd a Moldva-folyó felett, a Károly-híd különösen fontos összekötő kapocs volt az óváros és a prágai vár környéke között. A kapcsolat Prágát fontos kereskedelmi útvonallá tette Kelet- és Nyugat-Európa között. Ma ez az egyik leglátogatottabb nevezetessége a városnak, a festők, bódék és árusok között számos turista kel át a hídon.
A Tower Bridge egy kombinált csapóhíd és függőhíd Londonban, a Temze felett.. A londoni Tower közelében található, innen kapta nevét és napjainkra London egyik ikonikus szimbóluma lett. Építése 1886-ban kezdődött és nyolc éven át tartott. A hídhoz két torony is tartozik, melyeket felül két gyalogos átjáró köt össze, melyek teherhordóként is funkcionálnak.
A Millau viadukt egy óriási ferdekábeles közúti híd a Tarn-folyó völgyében, Millau közelében, Franciaország déli részén. Ez a legmagasabb közúti híd a világon, a legmagasabb pilonnal 343 m-es – valamivel magasabb, mint az Eiffel-torony. A hídon a sebességhatárt 130 km/h-ról 110 km/h-ra csökkentették, hogy lelassítsák a forgalmat, mivel rengeteg turista az autójából készít fotókat. Röviddel azután, hogy a hidat megnyitották a forgalom előtt, az utasok rendre megálltak megcsodálni a panorámát és magát a hidat.
A Golden Gate-híd egy függőhíd, mely a Golden Gate, a San Francisco és Marin county közötti szorost íveli át. Joseph B. Strauss építész mestermunkája, akinek szobra a híd déli végén található. Építése 7 éven át tartott, 1937-ben fejezték be. Megépítésekor a Golden Gate-híd volt a leghosszabb fesztávú függőhíd a világon és San Francisco, valamint Kalifornia egyik legnépszerűbb látnivalója lett. Megépítése óta fesztávolságának hosszát már nyolc másik híd felülmúlta. A híd jellegzetes narancsvörös színét külön a híd számára választották ki, hogy jobban látható legyen a nagy ködben, ami gyakran leereszkedik.
A Ponte Vecchio (szó szerint az öreg híd) egy középkori híd az Arno-folyó felett Firenzében, az egyetlen firenzei híd, mely túlélte a II. világháborút. A híd híres arról, hogy még mindig üzletek találhatók rajta, ahogyan az a Mediciek idején is volt. Eredetileg a hentesek foglalták el a boltokat, a jelenlegi bérlők között ékszerészek, műkereskedők és ajándékboltosok vannak. Úgy tartják, innen származik a csőd fogalma, ugyanis amikor egy kereskedő nem tudta fizetni kiadásait, asztalát, amin portékáját árulta (banco) összetörték a katonák (rotto), ezt a gyakorlatot nevezték bancorotto-nak (törött asztal).
+1 Talán a leghíresebb: Tacoma Narrows híd
A Tacoma Narrows hidak USA, Washington 16-os útjának hídjai, mely a Puget Sound öböl Tacoma Narrows szorosa felett ível át. Az eredetileg itt álló híd, a „Gallopping Gertie” 4 hónappal felavatása után, 1940. november 7-én az erős szél okozta belengés, és a rezonancia miatt leszakadt.